نقش ایران در لغو رزمایش مشترک آمریکا و اسراییل


 

با تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز، تنش ها در منطقه افزایش یافته است و این برای آمریکا خوشایند نیست. ترور دانشمندان هسته ای ایران هم که موساد متهم اول آن است مزید بر علت شد که آمریکایی ها برای کاستن از جنگ لفظی، تا اطلاع ثانوی از برگزاری مانور مشترک با اسرائیل پرهیز کند.

پس از آن‌که مقامات پنتاگون از اعزام دو ناو جنگی به خلیج فارس و قریب الوقوع بودن رزمایش مشترک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر دادند؛ به یک باره رزمایش مذکور لغو گردید و نامه‌ای از سوی اوباما برای مقامات عالی رتبه کشورمان ارسال شد! چه عواملی موجب شد تا ایالات متحده نمایش نظامی خود را پس بگیرد و به نامه‌ای بسنده کند؟

به گزارش جبهه جهادگران به نقل از برهان، همزمان با برگزاری رزمایش مقتدرانه ولایت، مقامات پنتاگون از اعزام دو ناو جنگی به خلیج فارس و قریب الوقوع بودن رزمایش مشترک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به اوستر چالینگ 12 (چالش وخیم 12)، خبر دادند. اما به یک باره رزمایش مذکور لغو گردید و نامه‏ای  از سوی اوباما برای مقامات عالی رتبه کشورمان ارسال گردید. در تحلیل چرایی این موضوع برهان   با «رضا سراج»، کارشناس مسایل استراتژبک به گفت‏وگو نشسته است که مشروح آن را در ذیل می‏خوانید.

به نظر شما چرا رزمایش مشترک آمریکا و اسراییل ناگهان لغو شده و اوباما نامه‌ای را خطاب به مسوولین عالی‌رتبه ایران ارسال کرد؟



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: